måndag 11 maj 2015

Mycket som händer. Gravid trots sterilisering...

Oj oj vilken lång paus, det är mycket som hänt. Lilleman har blivit hela 1 år i december, börjar bli stora killen nu, började gå nu vid 16 1/2 månader. Började på dagis i januari, jag började jobba i januari och Uffe hade hand om inskolningen. Jag var jättetrött hela januari, februari o mars men tänkte att det är för att jag börjat jobba och jag ammade fortfarande på nätterna. Men så kom till ingen mens, hade ifs bara två men i vintras o väldigt oregelbundet. Sen var jag väldigt vresig då gubben sa att du måste ha nåt hormonfel, jag började tänka direkt att jag hamnat i klimakteriet då jag kan ju inte få fler barn då jag steriliserade mig i samband med Tobias födelse. Men köpte ett test för säkerhetens skull innan jag sökte läkarhjälp, och tro att jag var chockad då det visade att jag var GRAVID!!! Uffe trodde inte på mig, knappt jag gjorde det själv, men vi lät den första chocken sjunka in o sa rätt så snabbt att ger läkaren ok så behåller vi barnet. Har ju fyra kejsarsnitt och tre andra magoperationer bakom mig så är lite nervös att min mage inte klarar sig, läkaren som jag träffade snabbt efter beskedet sa att det viktiga är att jag inte får värkar för då måste jag snabbt in, för annars kan magen spricka. Så nu är det omplanering av livet, men det blir nog bra i slutändan!
Tobias kommer att var 1 år o 9 månader när bebisen kommer. Mitt lilla hjärta som skulle vara ensam sladdis.
Så därför var jag så trött i början av året, nu äntligen börjar jag känna av att energin är på väg tillbaka. Lagom till den härliga våren.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar