lördag 1 november 2014

Härliga höstlov

Vilken härlig höstlov vi haft! Hade bestämt att vi ska göra nåt antingen stort eller litet varje dag då jag börjar jobba om några veckor o vill ha kvalitetstid med barnen, vet ju inte när vi hinner sen nästa gång. I måndags så åkte jag och tre av barnen med en kompis o hennes dotter till Astrid Lindgrens värld! Fanns mycket o se o göra än o så var det höstmarknad samtidigt där!
Tisdags var vädret så fint så vi passade på och vara utomhus hela dagen, tog fram Muurikkan och stekte färs till Tacosen och Krabbelurer till efterrätt på den! Hur mysigt som helst! Sen ringde Uffe på eftermiddag och sa att på torsdag åker vi på kryssning till Tallinn så då var vi bara hemma onsdag o packa och såg film mm.
Krabbelursmeten var god tyckteTobias. 

 Vi åkte tidigt på torsdag för vi var tvungna o skaffa provisorisk pass i Nyköping till lilleman då det blev lite i sista minuten denna resa!
Vi åkte med båten Romantika -Tallink! Båda kvällarna hade vi bokat buffé och till frukost med!
Blev mycket kräftor och äntligen fick jag min sushi som jag vart så sugen på så länge.
Vi hade bilen med oss så blev o irra runt överallt, lite shopping hann vi med!
Lite dans o halloweenklädsel blev det för barnen.
 Och så klart lite neondrinkar ;)
Nu sitter vi på väg hem, tråkiga var att Tobias fick hög feber inatt men annars var det skönt o komma hemifrån lite! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar